10 redenen om over te stappen naar de andere arbodienstverlener van PDC

Het is weer de tijd van het jaar: werkgevers kunnen hun arbodienst voor 1 oktober (pro forma) opzeggen om per 1 januari te kunnen overstappen naar een nieuwe arbodienst. Bent u werkelijk tevreden over uw arbodienst? Weet u wat andere diensten aanbieden? En welk soort dienstverlening zoekt u eigenlijk? Om u op weg te helpen: hieronder presenteert PDC tien redenen om over te stappen naar een andere arbodienstverlener. Bijvoorbeeld die van PDC.

 

Reden nummer 1 | Maatwerk
Traditionele arbodiensten werken met een standaard contract. Dus bij elke ziekmelding wordt steeds dezelfde actie genomen. Maar elk bedrijf heeft natuurlijk zijn eigen cultuur en afspraken. En niet elke ziekmelding is weer anders en vraagt juist om maatwerk. In totaal heeft PDC klanten in 35 verschillende branches. PDC realiseert en levert maatwerk zodat de samenwerking soepel en passend bij uw organisatie verloopt. Op werkgevers- en werknemersniveau.  Wilt u dat PDC bij een verzuimmelding direct actie onderneemt? Dan doen we dit. Wilt u liever even wachten gezien de omstandigheden, dan gaan we hierin mee.

Reden nummer 2 | Landelijke dekking goede bedrijfsartsen
Bij PDC werken we alleen met BIG-registreerde BDA’s verspreid door heel Nederland. Een goede bedrijfsarts is in onze ogen bekwaam in het beoordelen van verzuim; is het ziekte of speelt er iets anders? De bedrijfsarts luistert naar zowel naar u  als werkgever, als werknemer en gaat onpartijdig te werk. Hij geeft adequate adviezen, waarbij hij de wetgeving in acht neemt maar zeker ook gaat voor een snelle terugkeer op de werkvloer. Naast dat het prettig is om kennis te maken met de bedrijfsarts en wanneer wenselijk maken we dit ook mogelijk bij PDC.

Reden nummer 3 | Verzuimsysteem
Om het verzuimtraject van een medewerker te kunnen volgen wilt u natuurlijk met enige regelmaat gebruik maakt van het verzuimsysteem van de arbodienst. PDC werkt met een Verzuimportaal wat gebruiksvriendelijk is, veel gemak geeft, AVG-proof is en een duidelijk overzicht biedt van het verzuim binnen uw onderneming. We nemen de inrichting van het verzuimportaal uit handen. Of we kunnen u hierbij helpen. PDC informeert u daarom goed over het verzuimsysteem zodat u het optimaal kunt benutten.

Tevens bieden we een demo omgeving aan zodat u deze vooraf aan uw keuze kunt bekijken en testen.

Reden nummer 4 | Multidisciplinair
PDC is naast arbodienstverlener ook een fullservice HR-bureau. Of beter gezegd we zijn een HR-bureau en bieden ook arbodienstverlening aan. Ons team heeft een gedegen HR-opleiding en ervaring in het werkveld. Ik hoor u denken ‘Ja, dat is allemaal leuk en aardig’ maar ik heb zelf ook een HR-medewerker in dienst. Het een hoeft het andere niet uit te sluiten. Een arbodienst die kijkt met een HR-oog naar verzuim kan de samenwerking alleen maar versterken. Een pluspunt wat ons betreft.

Naast de wettelijke verplichte stappen bij verzuim die PDC samen met u zet, bieden we u ook diverse andere diensten. PDC kijkt vanuit een P&O bril naar uw organisatie en geeft daarbij passend advies.

Reden nummer 5 | 1 aanspreekpunt + snelle reactietermijn
Om het verzuimtraject zo goed mogelijk te begeleiden is er 1 aanspreekpunt voor u als organisatie. Zij is uw vaste aanspreekpunt. Zo kan er geen verwarring ontstaan over een dossier of de te nemen vervolgstappen.

Daarnaast reageren we snel. PDC weet dat in sommige gevallen het ijzer gesmeed moet worden als het heet is. We denken daarom met u en uw agenda mee, stellen ons flexibel op en komen naar u toe. Afstand is voor ons geen probleem aangezien we graag persoonlijk contact hebben met onze klanten.

Reacties van bedrijfsartsen koppelen we binnen 48 uur terug en zijn er vragen of een vervolg dan schakelen we ook snel.

Reden nummer 6 | AVG-proof
Per 25 mei 2018 is de AVG wetgeving ingegaan. PDC heeft ruim voor die tijd de nodige maatregelen getroffen om AVG-proof te zijn. Onder andere hanteren we bij een samenwerking een verwerkersovereenkomst, volgen we de bewaartermijnen en zorgen we ervoor dat informatie afgeschermd wordt gedeeld. Tevens kunnen we u adviseren op het gebied van een goede methode om uw organisatie AVG-proof te laten zijn. Voor nu en in de toekomst.

Reden nummer 7 | Renderend advies
PDC levert maatwerk en gaan mee in de wensen van u als onderneming. Maar soms als de situatie ernaar vraagt en wij als buitenstaander andere mogelijkheden zien, zullen we u voorzien van advies. In het belang van een snelle terugkeer van een medewerker of om ervoor te zorgen dat een bepaald traject vlotter verloopt. Ons advies geven we gevraagd en ongevraagd maar wel een advies dat voor u rendeert.

Reden nummer 8 | Brede en sterke providerboog
Soms doet zich een situatie voor die uitzonderlijk is. Zoals bijvoorbeeld een medewerker met schulden of een unieke privésituatie dat er een specialist nodig is. Denk hierbij aan verslavingszorg, schuldhulpverlening, fysiotherapeut of traumaopvang. Maar ook wanneer u als werkgever een andere verzuimverzekering wilt afsluiten. Of een medewerker gekeurd wil hebben voor zijn chauffeursrijbewijs. PDC werkt met een breed en sterk netwerk aan specialisten samen. We noemen hen onze providerboog. PDC stelt deze providerboog ten alle tijden ter beschikking. Voor advies of voor een afspraak.

Heeft u overigens zelf een voorkeur voor een organisatie dan werken we hier ook graag mee samen.

Reden nummer 9 | Gecertificeerde arbodienst
PDC is sinds 1 januari 2019 een gecertificeerde arbodienst. . De arbodienst van PDC is gecertificeerd door Lloyd’s Register Quality Assurance volgens de norm Certificatieschema Dienstverlening Arbodiensten. Ons certificaat biedt u als organisatie veel voordelen. U krijgt bijvoorbeeld toegang tot allerlei kerndeskundigen. Tevens heeft u recht op een second opinion van een andere bedrijfsarts.

Reden nummer 10 | PDC | de arbodienst met de mindset van de ondernemer
Als laatste, reden 10.

De focus ligt bij elke ondernemer bij de klant. Aan hen is namelijk de dienst of product verkocht en dat moet goed gaan. Een goed product levert een tevreden klant en een goed product ontstaat doordat medewerkers kwaliteit leveren. Wij zorgen ervoor dat de ondernemer zich kan blijven focussen op het primaire proces door de medewerkers vitaal te houden. Hiermee bedoelen wij dat zij gemotiveerd / betrokken blijven door een goed personeelsbeleid en gezond door een goed verzuimbegeleiding te verzorgen.

PDC heeft de kennis en ervaring in huis om deze zaken te combineren en vorm geven conform de doelstellingen en wensen van de onderneming.

Overstappen? We staan voor u klaar!
Wilt u overstappen of meer informatie over onze (arbo)dienstverlening. Voor vragen of vrijblijvend advies kunt u ons bereiken via 085 - 4444 330 of per mail via post@pdcveghel.nl.